KOLA A MOTOCYKLY
KOLA A MOTOCYKLY
Díky velkému nadšení a inovacím se jízdní kola i motocykly PEUGEOT staly celosvětově proslulými – jak v nejrůznějších soutěžích, tak v očích veřejnosti. PEUGEOT je jedním z mála výrobců, kteří vynikají v produkci dvoukolových, tříkolových i čtyřkolových dopravních prostředků.
1886
SÉRIOVÁ VÝROBA JÍZDNÍCH KOL A TŘÍKOLEK
Pod vedením Armanda Peugeota a po testech na Grand Bi se začínají pod označením PEUGEOT v továrně v Beaulieu vyrábět první sériová kola a tříkolky vybavené řetězem.
1901
PŘEDSTAVENÍ PRVNÍHO MOPEDU PEUGEOT O VÝKONU 1,5 K
Po uvedení motorizované tříkolky v roce 1898 představuje PEUGEOT svůj první moped o objemu 198 cm3 a výkonu 1,5 k.
1934
UVEDENÍ MOTOCYKLŮ O OBJEMU 500, 350 A 175 CM3 A MOPEDŮ O OBJEMU 100 CM3
Mezi roky 1901–1939 představí PEUGEOT 61 modelů s objemem od 100 do 745 cm3.
V roce 1934 překonává model P515 (495 cm3) neuvěřitelných devět světových rekordů, včetně závodu na 3 000 km, kde dosahuje průměrné rychlosti 118 km/h.
1952
P176 VÍTĚZÍ V MOTOCYKLOVÝCH ZÁVODECH BOL D'OR A LE MANS
PEUGEOT nabízí širokou škálu mopedů a motocyklů s objemem od 100 do 250 cm3.
1955
UVEDENÍ SKÚTRU S55
PEUGEOT zahajuje výrobu skútrů S55 a S57 s designem připomínajícím jeho automobilovou příbuznou 203.
1974
REKORDNÍ PRODEJE P103 A P104
Na trhu mopedů (objem omezený na 50 cm3), kde PEUGEOT zaujímá již od roku 1949 přední místo, zaznamenají modely P103 a P104 rekordní prodeje.
1982
UVEDENÍ ŘADY SC A SX
Skútry přicházejí opět do módy, a proto PEUGEOT uvádí na trh řadu SC a SX, první skútry s plastovou karoserií.
1983
PY10 – PRVNÍ KOLO S KARBONOVÝM RÁMEM
Model PY10FC způsobí revoluci v segmentu závodních kol díky odlehčenému karbonovému rámu. Získává skvělou pověst u profesionálů i amatérů.
1984
VTT1 – PRVNÍ FRANCOUZSKÉ TREKINGOVÉ KOLO
S ohledem na přání svých zákazníků uvádí společnost PEUGEOT Cycles na trh první trekingové kolo ve Francii.
1992
PARTNERSTVÍ S CYCLOEUROPE
Společnost Cycleurope přebírá odpovědnost za výrobu i marketing a kontroluje celý výrobní proces.
2006
UVEDENÍ MODELU SATELIS, PRVNÍHO VELKÉHO SKÚTRU PEUGEOT O OBJEMU 125 CM3
V návaznosti na úspěch modelu Elystar, prvního sériového skútru PEUGEOT vybaveného ABS o objemu 125 cm, uvádí značka na trh skútry Satelis a Geopolis GT, inspirované světem automobilů.
2009
A2B CYCLE
V rámci kompletní vize mobility představuje PEUGEOT první elektrické kolo (EAPC).
2015
MAHINDRA SE PŘIPOJUJE K TÝMU
Skupina PSA prodává 51 % akcií společnosti PEUGEOT Scooters indickému výrobci Mahindra, přičemž si ponechává 49% podíl a možnost používání firemní image. Tato spolupráce prohlubuje mezinárodní vztahy a otevírá cestu k novým produktům.
2016
VÝPRAVA S DJANGO, PO 60 LETECH!
Na počest historické události realizují dva dobrodruzi cestu z Paříže do Ho Či Minova Města na skútrech Django. Vzdávají tím hold Sergiovi Graciovi a Michelu Vaslinovi, kteří v roce 1956 podnikli na modelu PEUGEOT S57 cestu opačným směrem.
2017
e-KICK A eF01: INOVATIVNÍ ŘEŠENÍ MOBILITY
Ve světě, kde se doprava v centrech velkých měst stále více omezuje, se PEUGEOT v roce 2017 stává první automobilovou značkou, která uvádí na trh nová řešení mobility. Elektrická koloběžka e-Kick a elektrické skládací kolo eF01 vhodně doplňují nejnovější modely automobilů a umožňují větší svobodu při cestování po městě.