INOVACE VE JMÉNU PEUGEOT
INOVACE VE JMÉNU PEUGEOT
Díky orientaci na výzkum a vývoj se PEUGEOT nejenže vždy přizpůsoboval potřebám své doby, ale navíc byl neustále o krok napřed. Více než kdykoli v minulosti jsou dnes inovace klíčem k úspěchu společnosti PEUGEOT s ohledem na vozy i motory.
1890
PRVNÍ 4KOLOVÝ VŮZ S BENZINOVÝM MOTOREM DAIMLER
Armand Peugeot se odklání od páry a dává přednost benzinu. Přichází s první čtyřkolkou PEUGEOT s benzinovým pohonem. Vůz TYPE 2 je vybaven motorem Daimler.
1929
UVEDENÍ 201
Přichází první vůz, u kterého je použit systém číslování s nulou uprostřed. Je to také první sériově vyráběný vůz na světě s nezávisle uloženou přední nápravou (1931). Jeho úspěch pomáhá společnosti PEUGEOT překonat hospodářskou krizi na konci 20. let.
1934
PRVNÍ VŮZ SE SKLÁDACÍ STŘECHOU: 401 ECLIPSE
Skládací střecha se následně dodávala do vozů 401, 402 a 601, poté je dostupná u 206, 207, 307 a 308 CC (patentovaný systém Paulin).
1936
PRVNÍ VÝROBA VZNĚTOVÝCH MOTORŮ V SOCHAUX (HL50)
Společnost PEUGEOT se již od roku 1928 zabývá komerční výrobou vznětových motorů a uvádí na trh model HL50. Je montován do všech užitkových vozů PEUGEOT, poté do limuzíny 402. Výroba je zastavena v roce 1939 kvůli vypuknutí druhé světové války.
1941
VÝROBA VLV, MALÉHO ELEKTRICKÉHO VOZU
Vývoj VLV (Véhicule Léger Électrique – lehký elektrický vůz) přichází v reakci na požadavek snížit spotřebu paliva. Malého elektromobilu se vyrobí 377 kusů. Později se stává 106 Electric nejprodávanějším automobilem s nulovými emisemi.
1955
UVEDENÍ MODELU 403 A PRVNÍ SPOLUPRÁCE S FIRMOU PININFARINA
PEUGEOT 403 je prvním francouzským vozem sériově vybaveným vznětovým motorem a v roce 1959 se stává také prvním vozem na světě, který je vybavený ventilátorem s elektromagnetickým vypínáním (patent PEUGEOT).
1965
UVEDENÍ MODELU 204
Model 204 je prvním vozem PEUGEOT s pohonem předních kol. Je dodáván s motorem z lehkých slitin s horní vačkovou hřídelí, příčně uloženou převodovkou, čtyřmi nezávisle zavěšenými koly a předními kotoučovými brzdami.
1967
UVEDENÍ NEJMENŠÍHO HLINÍKOVÉHO VZNĚTOVÉHO MOTORU NA SVĚTĚ
Do roku 1973 je dodáván do všech sedanů PEUGEOT.
1998
PRVNÍ DIESELOVÝ MOTOR HDi
Vznětové motory HDi jsou poprvé představeny u modelu 406. Systém Common Rail umožňuje vyšší výkon a nižší spotřebu paliva i emisí škodlivin.
Technologie BlueHDi, která je od roku 2013 používaná a testovaná ve vozech SUV a hatchbackách PEUGEOT, umožňuje snížení emisí NOx až o 90 % a nejjemnějších částic o 99,9 %.
2000
PEUGEOT představuje u modelu 607 první filtr pevných částic (DPF).
2011
DALŠÍ SVĚTOVÉ PRVENSTVÍ PRO PEUGEOT: HYBRIDNÍ ČTYŘKOLKA U MODELU 3008
PEUGEOT 3008 HYBRID4 nabízí o 35 % nižší spotřebu paliva, emise CO2 99 g i režim s nulovými emisemi CO2.
2015-2016
MOTOR ROKU V KATEGORII 1 L AŽ 1,4 L
Na 17. a 18. ročníku soutěže Mezinárodní motor roku ve Stuttgartu (International Engine of the Year Awards) uděluje porota složená z mezinárodních novinářů ocenění Motor roku 2015 a 2016 v kategorii 1,0 l až 1,4 l tříválcovému benzinovému motoru PureTech 1,2 l s turbodmychadlem z dílny skupiny PSA.