Podívejte se na obsah
DVĚ STOLETÍ INOVACÍ

INOVACE VE JMÉNU PEUGEOT

INOVACE VE JMÉNU PEUGEOT

Díky orientaci na výzkum a vývoj se PEUGEOT nejenže vždy přizpůsoboval potřebám své doby, ale navíc byl neustále o krok napřed. Více než kdykoli v minulosti jsou dnes inovace klíčem k úspěchu společnosti PEUGEOT s ohledem na vozy i motory.

1890

PRVNÍ 4KOLOVÝ VŮZ S BENZINOVÝM MOTOREM DAIMLER

Armand Peugeot se odklání od páry a dává přednost benzinu. Přichází s první čtyřkolkou PEUGEOT s benzinovým pohonem. Vůz TYPE 2 je vybaven motorem Daimler.

1929 

UVEDENÍ 201

Přichází první vůz, u kterého je použit systém číslování s nulou uprostřed. Je to také první sériově vyráběný vůz na světě s nezávisle uloženou přední nápravou (1931). Jeho úspěch pomáhá společnosti PEUGEOT překonat hospodářskou krizi na konci 20. let.

1934

PRVNÍ VŮZ SE SKLÁDACÍ STŘECHOU: 401 ECLIPSE

Skládací střecha se následně dodávala do vozů 401, 402 a 601, poté je dostupná u 206, 207, 307 a 308 CC (patentovaný systém Paulin).

1936

PRVNÍ VÝROBA VZNĚTOVÝCH MOTORŮ V SOCHAUX (HL50)

Společnost PEUGEOT se již od roku 1928 zabývá komerční výrobou vznětových motorů a uvádí na trh model HL50. Je montován do všech užitkových vozů PEUGEOT, poté do limuzíny 402. Výroba je zastavena v roce 1939 kvůli vypuknutí druhé světové války.

1941

VÝROBA VLV, MALÉHO ELEKTRICKÉHO VOZU

Vývoj VLV (Véhicule Léger Électrique – lehký elektrický vůz) přichází v reakci na požadavek snížit spotřebu paliva. Malého elektromobilu se vyrobí 377 kusů. Později se stává 106 Electric nejprodávanějším automobilem s nulovými emisemi.

1955

UVEDENÍ MODELU 403 A PRVNÍ SPOLUPRÁCE S FIRMOU PININFARINA

PEUGEOT 403 je prvním francouzským vozem sériově vybaveným vznětovým motorem a v roce 1959 se stává také prvním vozem na světě, který je vybavený ventilátorem s elektromagnetickým vypínáním (patent PEUGEOT).

1965

UVEDENÍ MODELU 204

Model 204 je prvním vozem PEUGEOT s pohonem předních kol. Je dodáván s motorem z lehkých slitin s horní vačkovou hřídelí, příčně uloženou převodovkou, čtyřmi nezávisle zavěšenými koly a předními kotoučovými brzdami.

1967

UVEDENÍ NEJMENŠÍHO HLINÍKOVÉHO VZNĚTOVÉHO MOTORU NA SVĚTĚ

Do roku 1973 je dodáván do všech sedanů PEUGEOT.

1998

PRVNÍ DIESELOVÝ MOTOR HDi

Vznětové motory HDi jsou poprvé představeny u modelu 406. Systém Common Rail umožňuje vyšší výkon a nižší spotřebu paliva i emisí škodlivin.

 

Technologie BlueHDi, která je od roku 2013 používaná a testovaná ve vozech SUV a hatchbackách PEUGEOT, umožňuje snížení emisí NOx až o 90 % a nejjemnějších částic o 99,9 %.

2000

PEUGEOT představuje u modelu 607 první filtr pevných částic (DPF).

2011

DALŠÍ SVĚTOVÉ PRVENSTVÍ PRO PEUGEOT: HYBRIDNÍ ČTYŘKOLKA U MODELU 3008

PEUGEOT 3008 HYBRID4 nabízí o 35 % nižší spotřebu paliva, emise CO2 99 g i režim s nulovými emisemi CO2.

2015-2016

MOTOR ROKU V KATEGORII 1 L AŽ 1,4 L

Na 17. a 18. ročníku soutěže Mezinárodní motor roku ve Stuttgartu (International Engine of the Year Awards) uděluje porota složená z mezinárodních novinářů ocenění Motor roku 2015 a 2016 v kategorii 1,0 l až 1,4 l tříválcovému benzinovému motoru PureTech 1,2 l s turbodmychadlem z dílny skupiny PSA.