ÚČINNÉ MOTORY A PŘEVODOVKY
MOTORY PURETECH
Nabídka tříválcových benzinových motorů PureTech z dílny PEUGEOT kombinuje efektivitu a špičkové technologie. Tento typ motorů, který získal v letech 2015, 2016 a 2017 ve své kategorii ocenění Motor roku, je dodáván do všech osobních vozů PEUGEOT.
MOTORY BLUEHDI
PEUGEOT jako tvůrce nejúčinnějšího systému na snižování emisí škodlivin potvrzuje svou dominanci v odpovědném přístupu k životnímu prostředí. Název BlueHDi označuje vznětové motory PEUGEOT Euro 6, které kombinují vysoký výkon s nízkými emisemi.
AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA EAT6
Převodovka EAT6Efektivní automatická převodovka 6 je 6stupňová automatická převodovka, která zajistí optimalizovanou spotřebu paliva a výborné jízdní vlastnosti. Byla navržena tak, aby výrazně přispívala ke snížení emisí CO2 a zároveň zajistila vysokou úroveň uživatelského komfortu.
AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA EAT8
Tato automatická převodovka umožní snížit spotřebu paliva až o 7 % díky vyšší efektivitě zprostředkované rozšířením funkce Stop & Start již od 20 km/h a 8 rychlostním stupňům. Díky svým kompaktním rozměrům je zároveň lehčí.
STOP & START
Funkce Stop & StartSystém zastavení a opětovného nastartování motoru. , která je k dispozici u benzinových i dieselových motorů, spojuje šetrný přístup k životnímu prostředí s potěšením z jízdy!
Funkce Stop & Start, vhodná pro jízdu ve městě, automaticky vypne motor, kdykoli se vůz zastaví, například na semaforu nebo u značky Stop. Když řidič potřebuje pokračovat v jízdě, opětovné nastartování je okamžité a plynulé.
Tato technologie má mnoho výhod: nižší spotřeba paliva (-15 % v hustém městském provozu ve srovnání s konvenčním vozem), nižší emise CO2 (nulové emise během fází vypnutí motoru) a absence hluku při zastavení.
V případě potřeby může řidič Stop & Start kdykoli deaktivovat.
PLATFORMY EMP2 a CMP
K dispozici jsou dvě platformy: platforma EMP2Efektivní modulární platforma 2: platforma nové generace skupiny PSA Peugeot Citroën. a multienergetická platforma CMP/eCMPPlatforma zahrnuje všechny následující prvky mimo karoserii: podvozek a uložení pro nápravy, úchyt pro motor i převodovku a prostor pro elektroinstalaci, případně pro vysokonapěťovou baterii. . Ty jsou zásadní pro konstrukci většiny osobních vozů skupiny PSA, ať už se jedná o malé městské automobily, vozy střední třídy či prémiové vozy. Platformy se vyznačují zejména těmito přednostmi:
- Modulární architektura splňující specifické požadavky hlavních segmentů (4 a 5dveřové sedany, kombi, MPV, hatchbacky, SUV, kabriolety i kupé)
- Možnost integrace různých motorů a převodovek (čtyřválcové, hybridní, pohon všech kol atd.)
- Menší váha a nižší emise CO2 při současném zvýšení tuhosti, bezpečnosti a potěšení z jízdy díky inovativním odlehčeným materiálům, jako je ušlechtilá ocel, kompozitní materiály nebo hliník a nejmodernějším výrobním postupům (např. lisování za tepla a laserové svařování)
- Inovativní technologie využívané pro optimalizaci jízdních vlastností, komfortu a bezpečnosti (kompozitní podlaha, pneumatiky s nižším valivým odporem atd.)
- Variabilita stylu (velikost kol, variabilní rozvor, nízká světlá výška atd.) bez ohledu na tvar karoserie (SUV, sedan atd.)
Platforma EMP2, která byla uvedena na trh v roce 2013 u vozu PEUGEOT 308, umožňuje výrobu SUV PEUGEOT 3008/3008 Plug-in Hybrid i 5008, 508/508 Plug-in Hybrid, 508 SW/508 SW Plug-in Hybrid, Rifter, Traveller/e-Traveller a Expert/e-Expert.
Platforma CMP/eCMP je určena speciálně pro malý městský vůz 208/e-208 a kompaktní SUV 2008/e-2008.
ELEKTROMOBIL
PEUGEOT je výrobcem, který nabízí v rámci udržitelné mobility kompletní elektrifikaci své modelové řady:
- Městský vůz PEUGEOT e-208
- SUV PEUGEOT e-2008
- Rodinný vůz e-RIFTER
- Užitkový vůz e-Expert
- Velkoprostorový vůz e-Traveller
HYBRID
PEUGEOT jako jeden z nejvýraznějších účastníků každé technologické revoluce přistupuje s naprostou jistotou k energetickému přechodu s přesvědčením, že technologie jdou ruku v ruce s potěšením z jízdy.
Plug-in hybridní technologie využívá při jízdě dva druhy pohonu: kombinuje elektromotor s dobíjecím akumulátorem a benzinový motor.
Díky tomu je možné využívat výhod jízdy ve 100% elektrickém režimu při krátkých cestách a spalovacího motoru na delších trasách.
Sériově vyráběné vodíkové vozy PEUGEOT.
PEUGEOT stále více prosazuje svůj požadavek na razantní snižování emisí svých vozů a stává se jedním z prvních výrobců od roku 2021 nabízejí v segmentu kompaktních užitkových vozů vedle svých konvenčních modelů se spalovacím motorem a elektromobilů také elektrické verze poháněné vodíkovými palivovými články.
Použití technologie s vodíkovými palivovými články u vozu PEUGEOT Expert potvrzuje rychlý přístup k elektrifikaci modelové řady.
RECYKLACE BATERIÍ
V souladu se svými závazky na snížení ekologické zátěže při likvidaci vyřazených vozidel spojuje skupina PSA své síly se společností SNAM*, evropským lídrem v oblasti sběru a recyklace baterií. Dohoda podepsaná na konci roku 2015, která je vyústěním jednání zahájeného se společností SNAM ve Francii v roce 2012, zaručuje kvalitu procesů sběru a recyklace baterií z vyřazených elektrických a plug-in hybridních vozů skupiny PSA v celé její prodejní síti a výrobních závodech v Evropě.
Efektivita garantovaná společností SNAM* dosahuje 70 % recyklované hmoty u lithium-iontových baterií v elektrických vozidlech a 84 % u Ni-MH baterií v hybridních vozidlech. Tyto výsledky jsou výrazně nad limitními hodnotami evropských předpisů, které vyžadují 50% recyklaci materiálu.
Aby skupina PSA poskytovala svým zákazníkům co nejreálnější informace, nabízí nezávislé a certifikované měření spotřeby paliva.